Ja ni, det är inte det lättaste att lämna över i stort sett hela sitt jobb till ett annat land. Herregud vad det mailas fram och tillbaks. Massor med frågor som jag inte känner att jag kan svara på och massa med tankar som poppar upp.
För mig är så mycket självklart men de på bolaget i Holland har inte kunskapen om vilka som jobbar hos oss och vem som gör vad (även om jag mailat en snygg organisationsförteckning), de kan inte läsa vad fakturorna handlar om och de skall dessutom veta i vilket bolag fakturan skall in. Vi jobbar ju mot både Sverige, Norge och Danmark.
Man kan säga att det är lite mycket just nu. Hjärnan går för högtryck och jag får rycka in och göra saker som jag egentligen skall slippa nu. Det blir spännande att se om allt kommer börja fungera nu i veckan för än har jag inte sett röken av någon leverantörsfaktura (allt var tydligen inte klart) och betalningar hoppas jag de kommer igång med i veckan för gör de inte det så blir det jobbigt. Finns ingen som kan göra det åt dem då jag går på semester på torsdag och inte är tillbaks förrän 16 juni.
Men det blir nog bra tillslut, det gäller bara att få allt på plats så jag kan börja fokusera på nya arbetsuppgifter.
Har ni varit med om att flytta hela leverantörsreskontran/stora delar av ekonomiavdelningen utomlands?
@Chris,
Vi får hoppas att det löser sig! Tillbaks imorgon efter en veckas semester och efter nära 3v skall de äntligen börja skicka ut fakturor och har lyckats med första betalningen… Det artar sig 😉
Det är en intressant fas när allt ska läggas om tänker jag. Sedan kommer en period av inkörning innan det landar. Men är det väl förberett så ska det nog löpa på tänker jag.