Var ikväll ute på internetbanken för att kolla så alla räkningar var dragna och ser då att Länsförsäkringar har dragit 882kr från vårt konto. Nu är saken den att vår försäkring hos dem är avslutad (bekräftat av deras kundservice) men ändå, trots att det står att försäkringen är annulera så har de dragit pengar. Eftersom jag är föräldraledig så har vi rätt tight budget och att någon drar 882kr från vårt konto är inte så roligt. Nu var det så att vi satt in pengar för att täcka våra räkningar och när dessa drogs så finns inte pengar kvar till den nya försäkringen vi har. Nu brukar inte det vara några problem att istället betala in på deras bankgiro.
Ringde i alla fall Länsförsäkringar och fick prata med en tjej som inte verkade ha så mycket koll. Hon såg att försäkringen var annulerad och förstod inte varför pengar dragits (kan säga som så att jag nu tagit bort deras rätt att dra pengar, för säkerhetsskull). Hon slutade med att säga att jag kommer få tillbaka pengarna nästa månad.
Jag kände att jag inte orkade bråka med henne men jag lär ringa på tisdag och prata med någon annan och då får de fanimej sätta in pengarna omgående.
Måste också för säkerhetsskull ringa Salusansvar och fråga hur vi gör med betalning, kanske kan de dra pengar från vårt konto eller så måste jag betala in. Vill inte precis ha bilen oförsäkrad.
Snacka om FAIL Länsförsäkringar. Gör man fel så rättar man det omgående!
@Tjejmorsan,
Jag brukar avsluta sånt själv men i det här fallet var det Länsförsäkringar som klantade sig, men fick ett mail idag och de skulle ta tag i det på tisdag när ekonomiavd. var tillbaka så jag tror det löser sig.
@Martina,
Fast i det här fallet var det Länsförsäkringar som gjort fel (fick ett erkännande och ursäktande mail idag). Förhoppningsvis får jag pengarna nästa vecka.
@En plats i solen,
Efter twitter/facebook och blogginlägg så har jag nu fått en ny kontakt som fått mina kontouppgifter och skall be ekonomiavd. betala ut så fort som möjligt. Så nu känner jag mig lite mer välviligt inställd.
Sånt är så dåligt! Du skall absolut inte vänta tills nästa månad innan du får tillbaka dem.
Förmodligen har det blivit någon “glitch” pga autogiro…. Det är viktigt att alltid avsluta autogiron via sin bank när man avslutar ett abonnemang av något slag. Annars kan det vara bankens fel också.
Hoppas att den du talar med på tisdag är mer serviceminded och sätter tillbaka pengarna på en gång. Varför skulle ni vänta en månad liksom?!
Om man har autogiro behöver man ofta avsluta det själv annars dras summan vidare. Har varit med om det själv tyvärr.
Då drogs det i flera månader innan jag avslutade kontakten mellan konto och företaget. Jag fick givetvis tillbaka pengarna och det gick över ett par bankdagar. Men det är dåligt att uppsagda saker fortsätter att dras 🙁