Ni som läser här vet att det blev lite tokigt när jag beställde min Iphone 4 från Telia. Det kom fel simkort och jag fick gå till en Teliabutik och skaffa nytt (ville såklart ha det så fort som möjligt).
Idag loggar jag in på Mina Sidor på Telia och ser till min förskräckelse en mobiltelefonfaktura på 865kr. Kikar in och ser att det finns en startavgift på 250kr, en abonnemangskostnad på 196kr.
Mycket märkligt då jag inte skulle få några extra kostnader utöver 200kr för telefonen och 29kr/månad för abonnemanget. Vid årsskiftet ändras abonnemanget till 98kr.
Ringer Telia och givetvis har någon lagt in fel höstkampanjkod och den där startavgiften som aldrig nämnes plockades bort. Istället för 865kr så blev det 477kr. Detta för att det var två månaders kostnad för mobiltelefonen. Snacka om skillnad.
Hej.
Jag heter Thomas och arbetar på Telias kundservice.
Det händer dessvärre ibland att den kampanjkod som ger ett avvikande pris faller bort eller blir felaktig vilket jag vill be om ursäkt för.
Ser någonting konstigt ut på din faktura är vi på kundservice aldrig mer än ett telefonsamtal eller mail bort, så tveka inte att ta kontakt med oss.
Hoppas du får en riktigt trevlig kväll.
Med vänliga hälsningar
Thomas Lindmark
Telia Kundservice