Har köpt en Iphone 4 från Telia och har således bytt abonnemang. Idag kom äntligen telefonen och jag åkte och hämtade den. Såg fram emot att fixa och dona nu ikväll och förhoppningsvis hinna testa den…. men det satte Telia P för.
Efter att ha googlat lite för att se hur man gör med simkortet så visar det sig att det krävs ett microsimkort till Iphone 4. Tror ni att Telia skickat ett sånt till mig? Närå, de skickade ett gammalt hederligt simkort och nu tvingas jag åka till en Teliabutik för att få ett nytt simkort. Skit också. Hade verkligen sett fram emot att fixa ikväll.
Får försöka klämma in ett Teliabutiksbesök imorgon, vill verkligen börja fixa med telefonen. Suck.
Jag hade tur som fick kompensation av Thomas på kundservice. himla bra sätt att göra sina kunder nöjda.
Och för mig hände det att den “mänskliga faktorn” missade att lägga på ett hemligt nummer som jag uttryckligen bad om flera gånger och fick ok på via telefon men sen blev det iaf ett öppet nummer. Kanske är det så att det blivit lite för mycket för Telia nu när 4:an kom ut?? Grrr Telia 🙁
Hej.
Jag heter Thomas och arbetar på Telias kundservice.
Jag vill börja med att be om ursäkt för att vi missat att beställa ett mikrosimkort till dig.
Samtliga beställningar som behandlas av Telias varusupport innehåller ett sista steg med en manuell handpåläggning. Det är under detta steg där bland annat mikrosimkortet beställs. Dessvärre händer det ibland att den mänskliga faktorn träder in och ett moment helt enkelt missas.
Vi på kundservice hjälper dig mer än gärna att beställa ett mikrokort men eftersom det skickas per post kommer det inte hinna fram innan helgen.
På grund av vår miss vill jag erbjuda dig en kompensation. Om du tar kontakt med mig via länken nedan så hjälper jag dig med det.
http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515
Med vänliga hälsningar
Thomas Lindmark
Telia Kundservice