Gå gärna med här , bland de som går med (skriv det i kommentaren) kommer jag lotta ut ett smycke. Sista dagen för att vara med i utlottning om smycket är 31 augusti.
Lite om buzzscout:
Vad är BuzzScout?
Buzz Marknadsföring är ett nytt marknadsföringskoncept som börjar få fäste och skaffar sig mer uppmärksamhet runt om i världen. Tanken är att traditionell marknadsföring, TV-reklam, radio, tidningar osv, inte är lika effektiv som den en gång har varit. Anledningen till detta är att vi idag är omringade av reklambudskap i våra dagliga liv och vi har nu börjat tröttna på det. Människor är idag mer skeptiska till marknadsföringsbudskap än någonsin, de litar helt enkelt inte på budskapens källor. Men företag måste fortfarande synas, alltså marknadsföra sig.
Det krävs en lösning. Här kommer BuzzScout in!
Har du någonsin hört talas om Word-of-Mouth (Mun till Mun)? De flesta av oss är involverade i word-of-mouth på ena eller andra sättet. Så fort man berättar om din underbara resa till Paris för en vän eller hur en ny fryst maträtt smakar sprider man word-of-mouth (Buzz). Det händer oftast indirekt och omedvetet men på sätt och vis marknadsför man ändå produkter, tjänster och varumärken. Vad BuzzScout gör är att tygla dessa aktiviteter och skapar en ny mätbar mediekanal.
Vad vi gör
Till att börja med beskriver företag deras målgrupp för oss, alltså vilka de tror ska konsumera/köpa deras tjänst eller produkt. Denna kan exempelvis vara ensamstående, universitetsutbildade kvinnor mellan 20-28 år med ett särskilt intresse. Vi kontaktar personer, Scouter, inom vår databas som passar in i denna profil och frågar om de vill delta i en BuzzKampanj. Kampanjen kan gälla i stort sett vilken produkt som helst; kläder, mat, hygienprodukter, elektronik, tidningar etc. Vill Scouten delta i kampanjen skickar vi, tillsammans med företaget, gratis produkter till denna. Sen är det upp till Scouten hur engagerad denna vill vara, engagemang innebär att sprida Buzz (tala med vänner, bekanta och andra om produkten, inte sälja den utan endast säga vad man tycker om den) och rapportera tillbaka dessa aktiviteter till oss. Ju mer engagemang ju mer poäng får Scouten. Ju mer poäng ju fler kampanjer och därmed fler gratis, nya produkter.
Jollan: Sjyrre…
Jag har blivigt medlem så jag är gärna med och tävlar:)
Kram.
Della och Åsa: Kul att ni är med.
Hej nu är jag med tog mamnet “wallis” och jag älskar smycken….
Jaha så blev man buzzscout också…… hoppas det är lika kul som buzzador
Hejsan!
Vad kul att du vill RSS:a mig. Jag skall kolla upp vad som är fel. Men det blir nog tyvärr inte förens till helgen…
Tävlings resultatet kommer. Har haft fullt upp hela sommaren 🙂